Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Disember 11, 2009

Berjumpa Bos Lama

Selepas solat jumaat dan solat sunat selepas jumaat, saya pun bergerak utk balik ke rumah. Seelok hendak memakai sandal saya, saya terpandang seseorang yg mcm bos saya dulu. Saya pun menegurnya.

'Encik ...?', tanya saya. 'Ya' jawab orang yg saya tegur. Memang beliau big bos saya semasa di organisasi dulu. Dia menggantikan saudara saya. Dia jugalah yg menawarkan untuk saya bertugas di luar negara selama 18bulan. Tetapi saya tidak menerima tawaran tersebut atas sebab2 tertentu. Mungkin jika saya terima, saya mungkin bukan seorang staf di UiTM. Maklumlah, minima pendapatan saya mungkin sebulan sebanyak 6bulan hingga setahun pendapatan saya sekarang. Tapi rezeki seperti jodoh dan maut Allah tentukan. Dan mengikut khatib tadi, banyak2lah berdoa kerana doa mampu mengubah sesuatu yg akan berlaku.

Semasa saya di sekolah rendah, saya tinggal berhampiran dgn rumah keluarga bekas big bos saya di Petaling Jaya. Kami tinggal di seksyen lama PJ. Keluarga saya menyewa rumah bekas perdana menteri Malaysia kedua. Rumah di hadapan rumah sewa kami adalah milik arwah Tun Dr Ismail. Dan ibu bekas big bos saya adalah kakak ipar kpd perdana menteri Malaysia ke4.

Tiada ulasan: