Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Disember 26, 2009

Stroke

Nenek saya kena stroke pada 1 Disember yg lalu semasa makan bersama saudaramara. Pd 14disember beliau dipindahkan ke PPUM. Petang tadi beliau dipindahkan ke rumah seorang drpd anak2nya.

Semasa beliau diPPUM, anakcucu bergilir2 menjaga dan menunggunya di PPUM. Walau pun tidak dpt membantu tetapi sekurang2mya beliau dpt melihat bhw mereka yg menyayanginya berada dekat dgnnya. melihat mereka yg kita kenali dpt membantu proses ke arah kebaikan.

Rumah sekarang perlu di sediakan bilik untuk orang tua terutama yg dapat digunakan semasa tidak lagi berupaya utk menggunakan bilik tidur di tingkat atas. Bilik air perlulah bersambung. Dan kaum keluarga perlu mengetahui bgmana utk menjaga mereka ini seperti cara memnadi, memberi makan dan juga senaman.

Walau pun nampak senang semasa para jururawat manjalankan tugas mereka di hospital, tetapi apabila kita lakukan ianya memenatkan. Jadi kita harus faham jika semasa di hospital jururawat lamabat melayan kita bukan kerana disengajakan tetapi kerana beban tugas menyebabkan mereka akan kurang bertenaga kerana penat.

Tiada ulasan: