Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Disember 23, 2009

Tugas dan Cuti

Hari ini dan esok saya bercuti. Tetapi saya ke pejabat. Ada perkara2 yg perlu diselesaikan sebelum tahun baru 2010.

Ramai juga bos2 dan kawan2 bercuti minggu ini. Ada yg akan bercuti minggu depan. Ada yg dah bercuti minggu lepas. Tetapi ramai juga yg walau pun bercuti tetap ke pejabat. Ianya kerana banyak tugas dan tanggungjawab yg belum selesai. Dan mereka ini sedar bahawa tanggungjawab bermaksud dengan kuasa dan jawatan, mereka perlu tanggung, jawab dan beramanah.

Walau bagaimana pun, ada yg bercuti tanpa memikirkan tugas dan tanggungjawab yg belum selesai. Ini akan menimbulkan masalah nanti. Contohnya, jadual kerja belum selesai sedangkan kerja akan bermula semula dalam tempoh dua minggu lagi.Maka ada yg kelam kabut sekarang. Tetapi tugas tidak dapat diselesaikan kerana kata putus hanyalah drpd ketua. maka yg jadi ketua kenalah jawab nanti, jangan salahkan orang bawah.

Tiada ulasan: