Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Disember 13, 2009

Masa Yang Membolehkan Kembali ke Zaman Remaja

Tadi saya hadir ke acara diantara dua acara dlm setahun yg membolehkan saya kembali ke zaman remaja saya. Satunya adalah minggu 'old boys'. Dan tadi adalah majlis makan malam tahunan mcoba.

Apabila berjumpa kawan2 lama, terasa seolah2 seperti kembali ke zaman remaja. Zaman dimana tanggungjawab dan amanah utama adalah untuk mendapatkan keputusan terbaik yg mungkin pada peperiksaan umum spt SRP dan SPM. Zaman belajar menjadi dewasa. Dan tadi saya turut berpeluang berbincang dan mendapatkan pendapat kawan2 cara untuk menguruskan berat badan. Nasihat seorang kawan, minum 3liter air sehari. Saya juga mengambil peluang mendapat nasihat tentang serangan jantung. Kawan saya bagitau, tiada satu bentuk tanda2 yg khas.

Maka sekali lagi saya berazam untuk menguruskan sebaik mungkin berat badan dan kesihatan saya. Saya perlu kurangkan lemak, tahap kolesterol, kandungan gula pada diri saya. Saya perlu melakukan senaman yang lebih kerap. Kesihatan saya adalah tanggung jawab saya dan perlu saya jawab kepada mereka yg menyayangi saya.

Tiada ulasan: