Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Disember 13, 2009

PDCA 14-17 Dis 2009

P=perancangan saya untuk 14-17 dis 2009 saya akan berada di alor setar dan pulau pinang. tetapi sebelum sempat saya D=laksanakan, saya C=semak dan berkemungkinan saya terpaksa A=baiki sebelum sempat saya laksanakan rancangan saya.

Kita sentiasa merancang, jika sempat kita akan sempurnakan perancangan dgn usaha. Hasilnya di luar kawalan kita. Adakalanya, kita tidak sempat laksanakan rancangan kita, kita dah terpaksa ubah rancangan. Sama ada kita ubah rancangan, tangguh pelaksanaan atau batalkan terus pelaksanaan rancangan kita. Kita hanya mampu merancang, Allah jua yg menentukan. Kita perlu berdoa untuk memohon kepadaNya agar kita merancang, melaksana dan mendapat hasil yg terbaik utk sesuatu kerja kita. memanglah jika dapat, saya ingin hadir di regional academic conference anjuran uitm kelantan di pulau pinang. tetapi bila difikirkan semula, saya mungkin terpaksa batalkan niat saya untuk melakukan sesuatu yg mungkin lebih mendesak dan penting.

Kita dinasihatkan untuk melakukan solat istikharah untuk mendapat petunjuk drpd Nya. Insyaallah, saya akan lakukannya selepas solat maghrib. doakan saya mendapat petunjuk yg akan memberi kebaikan kpd saya dan pihak lain.

Tiada ulasan: