Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Januari 01, 2011

2011 Bermula

tepat jam 12tgh malam tadi, tamatlah tahun 2010, sepuluh tahun atau dekad pertama alaf 21. dan bermulah pula hari pertama tahun ke 11 iaitu 2011. ini bermakna usia kita bertambah setahun lagi dan masa kita di dunia ini makin berkurangan setahun.

ramai menyambut tahun baru dgn pesta2. ramai yg pergi tapak2 hiburan, sama ada di dalam atau luar bangunan. ramai juga yg menyambut tahun baru dgn mereka yg sama2 sentiasa kasih dan sayang kita yg sebenarnya. maka mereka ini tidak ke tapak2 pesta anjuran pihak2 tertentu yg bertujuan melalaikan kita. berapa ramaikah yg menyambut tahun baru tidak solat asar, maghrib, isyak dan subuh? Allah Maha Mengetahui. siapakah yg bertanggungjawab jika peserta2 pesta ini lupa kpd rukun ke 2 islam?

saya berdoa semoga tahun baru ini akan menambahkan bekalan yg baik utk saya, keluarga, sahabat dan kenalan. sentiasalah membaca dan memahami surah yg berkaitan masa,'demi masa...'.

Tiada ulasan: