Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Januari 19, 2011

Kepimpinan Penyelidikan

pagi tadi saya hadir ke seminar anjuran ilqam. ianya berkaitan kepimpinan dlm penyelidikan. saya hadir utk mempelajari ilmu2 bgmana nak menguruskan penyelidikan.

seorang pensyarah bukan shj mengajar, tetapi juga menyelia penyelidikan pelajar. pensyarah juga perlu melakukan penyelidikan. dan selain drpd itu, macam2 lagi kena buat. ramai yg ingat pensyarah hanya perlu hadir ke kuliah shj. ianya satu tanggapan yg salah yg masih lagi ada sehingga kini.

seminar pagi atdi oleh pnc penyelidikan, prof dr abu bakar majeed. terima kasih kpd ilqam kerana menganjurkan seminar yg amat diperlukan utk seorang pensyarah. insyaallah, saya akan hadir ke seminar2 lain anjuran ilqam utk terus meningkatkan ilmu saya sbg pensyarah di uitm.

Tiada ulasan: