Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Januari 09, 2011

Wayang Gambar dan Pengajaran

petang tadi saya tengok cerita 3idiots, cerita hindustan. amat menarik utk dijadikan tugasan bagi pelajar sps550 - sport counseling.

saya suka tengok cerita hindustan. lain orang lain sebab mereka suka tengok cerita hindustan. ada sebab suka lagu. ada sebab suka pelakon. ada suka sebab ianya membolehkan kita menikmati secara visual keinginan yg mungkin secara nyata tak dapat kita capai. ada yg suka kerana mereka berani bercerita perkara benar berbanding negara2 tertentu yg melarang sebarang cerita yg menunjukkan keburukan atau kelemahan pihak tertentu.

cerita yg baik bg saya boleh kita gunakan sbg pengajaran dan peringatan kpd kita. selain cerita 3idiots, yg terdahulu adalah patch adams, kabir kushe kabir gum, lord of the rings dan cerita2 p ramlee. jika berminat, carilah dvd dan tonton.

Tiada ulasan: