Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mei 09, 2011

Audio dan Video

audio = dengar, video = tengok. ianya antara kemahiran diperlukan utk 'survive'. ianya juga antara 5 deria seorang manusia.

dan antara kerja saya memang melibatkan av. tadi saya perhatikan calon yg berjaya dan tak berjaya ke bahagian pengambilan pelajar. saya turut perhatikan pengiring mereka. spt kata encik hisyam, pensyarah fsr, sekarang kita akan lihat mereka yg tak berjaya merayu tempat di uitm. dan yg dah dapat tempat merayu utk tukar kampus atau program pengajian.

calon dan pengiring yg hadir mencerminkan bakal pelajar uitm. maka saya lihat ada yg lebih sesuai di ipts. ketrampilan tidak sesuai dgn institusi yg menjadi benteng melayu/bumiputera dan islam. maka pesan saya juga kpd warga yg sedia ada, terampilkan diri anda sebagai seorang melayu/bumiputera/muslim yg profesional. ketrampilan yg negatif boleh menggugat peluang kebolehpasaran dan kebolehdapatan kerja graduan uitm.

2 ulasan:

hisyamchemat berkata...

kita sedia membantu tapi bakal pelajar yang tidak menunjukkan personaliti untuk mereka dibantu

cebad berkata...

bukan shj bakal pelajar tetapi juga pelajar