Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Mei 14, 2011

Kebolehpasaran, Bahasa Inggeris DLL

pada hari khamis saya mengiringi beberapa pelajar utk program wow anjuran bersama ljmu dan uitm. ianya aktiviti 'verifying' oleh wakil beberapa buah organisasi. dan yg cemerlang berjaya ditawarkan utk hadir ke temuduga di organisasi terpilih.

komen drpd 'verifier' adalah spt komen wakil2 industri yg pernah saya jumpa. pelajar perlu perbaiki bahasa inggeris mereka utk meningkatkan kebolehpasaran mereka. dan mereka mesti tidak hanya tertumpu kpd akademik shj di uitm. mereka perlu melibatkan diri dlm pelbagai aktiviti lain dlm mengembangkan diri menjadi seorang yg serba boleh.

ini sebenarnya cuba dilakukan kpd peers. kami cuba bantu mereka lebih yakin utk berdiri dan bercakap di hadapan ramai. mereka perlu prihatin kpd masyarakat melalui khidmat masyarakat. dan mereka mesti proaktif.

bukti kejayaan melalui peers adalah alumni peers. tapi saya perlu kuatkan lagi bukti dgn kajian terhadap kebolehpasaran peers. alumni peers mohon hubungi saya.

Tiada ulasan: