Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mei 19, 2011

Senoi Dream Theory

saya mencari2 teori berkaitan 'fraud' di internet. antara yg biasa digunakan adalah:
1. Fraud Triangle, 2. Broken Window, 3. American Dream
dll.

dan saya terjumpa hasil kajian berkaitan kesejahteraan hidup oleh pakar psikologi berkaitan kaum senoi di malaya. ianya bermula pada 1934. sila baca link ini http://psych.ucsc.edu/dreams/Library/senoi.html utk artikel penuh. ianya sesuatu yg menarik. mungkin saya boleh buat kajian berkaitan kaum batek di taman negara utk phd kaunseling?

bagaimana saya nak kaitkan kandungan alquran dan hadith dgn pencegahan dan kawalan jenayah kewangan? ada sesiapa yg boleh membantu saya?

Tiada ulasan: