Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Mei 15, 2011

Nasi dan Budu

tengahari tadi saya keluar rumah utk makan tengahari bersama2 keluarga. niat asal nak makan di kedai adik saya. tapi tukang masak tak sihat. niat kedua nak makan nasi beriyani di bangsar.

setelah makan langsat dan mencari2 tempat letak kereta, kami dapati kedai yg ingin kami tuju tutup rupanya. kami tak turun utk baca notis pada pintu kedai. cuti ke atau di arah tutup oleh dbkl?

setelah itu kami ke sebuah kedai masakan kelantai di p.d. (pantai dalam). sampai aje di sana saya lihat orang ramai beratur utk mengambil nasi. dan tempat duduk pun kelihatan spt semuanya telah ada tuannya. alhamdulillah, adik2 saya berupaya dpt tempat makan di bhgian dlm kedai.

saya turut memilih lauk. dan lauk yg saya pilih adalah ikan bakar, air cecah dan budu. dan itulah menu utama saya selain daging singge., walaupun lauk2 lain ada juga diambil oleh keluarga saya. sebenarnya, nasi+budu+ikan bakar/tawar+ulam sudah berupaya memenuhi citarasa utk tengahari tadi. alhamdulillah, harga pun kira2 berpatutam juga bg saya.

Tiada ulasan: