Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Mei 22, 2011

Wak Segan

wak segan banyak jasanya. bekas pelajar saya kenal dia. pakaiannya sentiasa kuning. tapi wak segan dah lama tak dapat ke mana2. sbab dah ada wak kem.

semalam dan pagi tadi sibuk dgn wak segan. maklumlah, dah ada yg tegur sebab lama sangat duk menunggu kat tempat sama aje. maka ada yg risau dan takut. takut2 wak segan ada bawa penyakit. takut2 yg datang kerumun wak segan akan menyusahkan orang lain.

alhamdulillah, pagi tadi, wak segan sedia bergerak. setelah dipujuk berulang2 kali. saya terpaksa memujuknya juga bersama kawan2 ayah dari surau. rupa2nya wak segan perlu diberi minuman. tak ada tenaga macam mana nak bergerak meninggalkan tempat dia dok menunggu lebih setahun. dan wak segan sekarang menunggu di depan rumah saya dgn pakaian kuningnya yg kotor. alhamdulillah, tuan rumah bagi dok kat depan pagar rumah.

saya kena pi cari lesen utk wak segan bergerak. dan insyaallah, ianya akan membawa saya ke uitm seperti dulu, tetapi sekali sekala kerana saya lebih senang membawa wak kem. dan wak segan tak boleh mengetuk tingkap mengingatkan saya utk bergerak spt dlm transformers. kalau tak, senang utk saya menyuruhnya mencari tempat menunggu sendiri.

Tiada ulasan: