Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mei 02, 2011

Calon SR221/SR223 Sep 2011

semalam warga fsr bertugas walaupun cuti hari buruh. dekan pun turut sama hadir bekerja. kami bertugas kerana sesi temuduga utk calon2 sr221 dan sr223 bagi sesi sep 2011.

saya temuramah calon2 matrikulasi. dan sesi saya dirakamkan utk tujuan akademik. maka ada kawan2 yg nak menjengok, keluar semula kerana was2 tujuan rakaman. tda dan dekan turut menjengok sesi saya. dekan duduk memantau perjalanan sesi temuduga panel saya hampir 30minit. alhamdulillah, calon2 ramai yg fasih berbahasa inggeris. cuma ramai yg cita2nya sama aje, nak jadi pensyarah. dan antara soalan saya,'kalau ramai nak jadi pensyarah, pensyarah jadi apa?'. calon tak dapat menjawab. jawapannya ...

kita mesti jelas dgn tanggungjawab kita. jika calon tidak layak atau lebih sesuai ke fakulti, ipt atau bidang lain, maka kita mesti berani melakukan keputusan yg tepat. sama juga semasa pemilihan utk pensyarah, jika tidak atau kurang layak menjadi pensyarah, maka janganlah diambil sebagai pensyarah. kita akan melakukan pecah amanah jika mengambil mereka yg tak layak dan hanya merugikan sumber kewangan pembayar cukai/rakyat. mungkin kita terlibat dlm salahguna kuasa dan pembaziran. dan kena jawab diakhirat.

1 ulasan:

a R a i berkata...

btul tu En Bad.

sye setuju.