Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, November 26, 2009

Big (Ce) Bad Book Sales

Hari ini saya cuti. Tujuan utama untuk p ke jualan buku di amcorp mall. Harga selepas diskaun 70%-90% adalah RM3-RM25. Tetapi setelah ke sana, saya pulang tanpa sebarang pembelian buku di BBBS. Sebaliknya, saya membeli buku di kedai Book Xcess berharga antara RM5-RM9.90.

Saya belum membeli sebarang buku di jualan BBBS kerana terlampau ramai pembeli. Semasa sampai di Amcorp Mall, hadapi masalah letak kereta. Tempat letak kereta biasa telah dilakukan projek pembangunan. Maka amat terhad tempat letak kereta untuk mereka yg biasa menggunakan tempat letak kereta berhampiran dgn stesen LRT dan Amcorp Mall. Alhamdulillah, saya berjay mencelah kereta saya yg kecil di tempat letak kereta basement. Sentiasa berdoa agar tidak diclamp.

Pengunjung ke BBBS amatlah ramai. Nak bergerak drpd satu meja ke satu meja macam berada di stadium bolasepak/pesta/concert etc. Q pula yg hemdak membayar pembelian saya anggarkan sekurang2nya 200 orang. Maka saya jangkan saya akan ambil masa antar 30minit hingga 1jam untuk membayar pembelian saya. Maka saya buat keputusan untuk tidak melakukan sebarang pembelian di BBBS pd hari ni, sebaliknya insyaallah pd hari Sabtu ni. Bajet saya RM200 shj.

Tiada ulasan: