Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, November 05, 2009

Fokus

Pesan saya kpd saya, pelajar2 yg sedang saya selia SRW655, saudara mara dan sahabat, serta kenalan. Hidup mestilah berfokus. Tumpukan kpd objektif kita.

Masalah yg sering berlaku, pelajar SRW655 setelah tamat latihan industri, dah lupa bhw tanggungjawab sebagai pelajar masih belum selesai. Kebiasaan ramai sudahpun mula bekerja sama ada secara tetap atau sementara. Sedangkan jika SRW655 TIDAK LENGKAP, dan kemungkinan GAGAL, maka mereka tidak dapat menjadi graduan. Telah banyak berlaku para pelajar terus bekerja tanpa menyempurnakan SRW655. Ada yg setelah 2tahun menghilang, muncul semula sebab tidak dapat pekerjaan yg tetap tanpa kelayakan akademik.

Tadi sekembali drpd persidangan kaunseling, saya nampak keadaan kelam kabut di pejabat. Rupa2nya, masalah timbul drpd tiada komunikasi, lambat komunikasi, salah komunikasi. Stres juga saya. Kalaulah ada 'punching bag', sama ada ianya hancur ataupun saya yg hancur. Alhamdulillah, dgn ilmu dan perbincangan dgn staf saya, insyaallah masalah akan dapat diselesaikan.

Tiada ulasan: