Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, November 16, 2009

Majlis Makan Malam SRK Sri Petaling

Semalam saya hadir ke majlis sempena 40tahun sekolah rendah saya. ianya diadakan di dewan perdana felda. Kad kata 7.45 mesti ada di sana, dan saya dah ada di sana sebelum 7.30mlm.

Masih terlalu awal untuk majoriti hadiran. Tambah2 pulak hujan dan ini melambatkan perjalan kerana jalan licin kot. Tetapi cikgu2 dan bekas2 cikgu dah ramai yg sampai. Biasalah kan, cikgu2 lebih cepat dan tepat drpd murid2. Majlis yg sepatutnya bermula jam 8.30mlm lambat dimulakan. VVIP lambat sampai. Tapi kawan saya yg juga VVIP (SUK kpd no.1) sampai awal. Jadi kenapalah yg sorang lagi tu lambat. Kerana lambat kita mula dulu dan beliau duduk membelakangkan pentas.

Hampir 5meja dipenuhi kawan2 yg sama tahun dgn saya. Jumlah akhir kehadiran adalah 800orang. Ini sebenarnya tak ramai kerana drpd 40batch. Jika satu batch 200orang (purata) maka peratus yg hadir adalah sedikit. Ada kawan2 yg datang dr luarnegara khusus untuk hadir ke majlis semalam. Dan saya bertemu kembali dgn seorang rakan baik saya semasa sekolah rendah. Seorang kawan cina. Sehingga kini, ibunya bertanyakan tentang saya. Dan saya mempunyai ingatan yg jelas semasa melawat rumahnya yg besar kerana majlis hari lahirnya.

Pada mulanya, kawan2 lama agak kaku berbicara. Tetapi setelah lama kami seolah2 berada di sekolah semula, 30tahun yg lalu. Terima kasih kawan2 kerana kenangan manis di zaman sekolah rendah. Tiada masalah perkauman kerana jolokan mereka yg gila kuasa dan jawatan.

Tiada ulasan: