Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, November 29, 2009

Kita Hanya Mampu Merancang

Sebagai hambaNya, kita hanya mampu merancang apa yg kita inginkan. Kita akan berusaha. Tetapai yg menentukan adalah Allah.

Tadi saya ke jualan buku Big Bad Book Sales. Cadangannya utk membeli buku2 yg dilihat pada khamis lepas. Saya tidak beli buku2 yg saya dapati menarik pd khamis lepas kerana tak larat nak beratur bersama hampir 200pembeli lain. Jadi saya telah bercadang untuk pergi semula semalam ataupun hari ini. Tiada rezeki saya jika dilihat drpd buku2 yg telah saya beli tadi. Saya rasa tiada sebuah pun buku yg saya beli tadi adalah tersenarai pada khamis lepas. Kebanyakan yg saya bercadang utk beli adalah berkaitan kepimpinan dan pendidikan. Walau pun ada sebuah ataupun lebih buku yg berkaitan pendidikan yg saya beli hari ini, ianya bukan yg saya ingin belikan pada khamis lepas.

Pengajaran kpd saya, jika pilihan didepan mata, setelah membuat pertimbangan, buatlah keputusan. Dan kita mesti bertanggungjawab dgn keputusan yg kita buat. Tidak guna utk kita menunding ajri dan salahkan org lain. Seorang pemimpin bertanggungjawab juga ke atas tindakan pengikutnya. maka pilihlah pemimpin dan pengikut yg berilmu.

Tiada ulasan: