Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, November 02, 2009

Masa dan Peringatan

Dengan Nama Allah Yang Mah Pemurah lagi Maha Pengasihani

Demi masa
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian
Kecuali orang-orang yg beriman dan melakukan amal soleh dan nasihat-menasihati supaya (menjalankan) kebenaran dan nasihat-menasihati supaya sabar menghadapi kesulitan. (Surah al-Asr', 1-3)

Saya nyatakan kepada XO saya, tugas unit kita adalah seperti Surah Asr'. Kita bukannya sengaja mencari salah orang. Sebaliknya kita menyemak tugas orang (dan diri kita) untuk membantu perjalanan organisasi secara lebih cekap dan berkesan. Tetapi masih ramai yg takut apabila mendengar saya akan hadir ke sesuatu tempat atau melawat ke suatu acara.

Takutlah hanya kepada Allah. Lakukan tugas dgn ikhlas. Anggaplah ianya sebagai sebahagian drpd tujuan kita di dunia ini.

Tiada ulasan: