Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, November 19, 2009

Cuti

bermula isnin lepas 16nov, secara rasminya pelajar uitm mula bercuti semester. Tetapi bagi pensyarah,masih belum bercuti terutama yg belum habis memeriksa buku jawapan pelajar dan tesis pelajar.

Ramai yg salah faham bhw jika pelajar bercuti, pensyarah akan turut bercuti. Sebenarnya, adakalanya tugas pensyarah lebih berat drpd seorang guru di sekolah. Guru akan berkursus semasa cuti sekolah. Pensyarah ada yg akan berkursus atau meneruskan penyelidikan semasa cuti semester. Saya masih ada baki satu hari cuti drpd tahun 2008 setelah ditolak ke dlm simpanan/akaun cuti. Insyaallah saya akan bercuti pd 26nov ini sehari sebelum hari raya haji. Tetapi saya mengambil cuti tersebut untuk ke jualan buku Big Bad Wolf Book Sales di Amcorp Mall Petaling Jaya. Saya akan memburu buku untuk koleksi peribadi saya.

Dan bermula minggu hadapan sehingga akhir bulan februari 2010, saya akan bertugas di luar stesen atau luar pejabat. Ianya akan membawa saya ke hampir kesemua negeri di semenanjung malaysia. Tugas saya sebagai Ranger bersambung semula. Bila lagi dpt bercuti?

Tiada ulasan: