Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, November 21, 2009

Jawatan Baru

Jawatan saya sebagai Ketua Unit Pengurusan Kualiti InED adalah sehingga bulan Mei 2010. Ianya adalah selama 25 bulan. Jika masih diperlukan, maka mungkin tempoh lantikan akan disambung. kalau tak diperlukan, setakat Mei 2010 sahajalah.

Tengahari tadi saya membaca emel tentang perubahan nama jawatan. Ketua2 lain menjadi Timbalan Pengarah. Hanya saya kekal sebagai ketua. Tetapi berubah menjadi Ketua Unit kepimpinan dan Pengurusan Kualiti. Dlm bahasa orang putis, 'Head of Leadership and Quality Management'. Dah lai drpd nama jawatan yg dicadangkan oleh InQKA. jawatan saya sepatutnya membantu InQKA dlm kualiti di peringkat jabatan saya. Dgn nama jawatan baru ianya sama dgn satu jawatan di ILQaM pula. Adakah saya turut bertanggungjawab membantu ILQaM di jabatan saya? Maka adakah saya turut terlibat dlm latihan para akademik di jabatan saya? Adakah saya juga terlibat dlm latihan kepimpinan kpd staf di jabatan saya? Ini saya perlu semak pd minggu hadapan kot.

Macam mana pun, nama jawatan boleh dipinda mengikut keperluan. Tetapi saya perlu pastikan bahawa tujuan dan matlamat asal saya dilantik sebagai pengurus kualiti di InED tidak terjejas dgn nama jawatan yg baru. Mungkin ada yg teruja dgn nama jawatan baru, tetapi janganlah sehingga terlupa atau dibaikan tugas dan tanggungjawab yg datang bersama nama jawatan. jawab tetp kena jawab untuk tugas diberikan.

Tiada ulasan: