Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, November 25, 2009

PhD Tanpa Ilmu

Tadi bos saya menyatakan bagaimana ada yg mempertikaikan integriti beliau apabila beliau meluluskan permohonan saya untuk menghadiri persidangan kebangsaan kaunseling pada awal bulan ini. Maka saya cadangkan beliau luluskan permohonan saya untuk hadir ke konferens akademk serantau pada bulan hadapan dengan syarat saya membayar sendiri yuran penyertaan. Dan bos saya bersetuju.

Saya suka hadir konferens, seminar dsbnya. Itu adalah manafaat seorang akademik. Dan saya suka kerana dapat melakukan sesuatu yg saya minat sebagai sebahagian drpd tugas dan tanggungjawab saya. Walau bagaimana pun, akan tetap ada mereka yg tidak akan puashati dgn pihak yg menjalankan tugas dgn ikhlas. Itulah mereka yg punyai PhD yg tidak diperlukan di sebuah IPT. Saya seberapa yg boleh akan cuba mengelak drpd bertemu dgn mereka yg punyai PhD yg menyusahkan sebuah organisasi.

Bukan mudah menjadi seorng pensyarah. Bukan mudah juga memegng sebarang jawatan. Setiap kerja ada tugas dan tanggungjawab yg perlu dijalankan secara penuh amanah.

Tiada ulasan: