Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, November 21, 2009

Cuti Seorang Pensyarah

Hari ini saya akan ke pejabat juga. Nak selesaikan perkara pentadbiran. Kemudiannya secara rasmi dpt berehat. Tetapi pd isnin ni, mula pula tugas melawat kolej2 bersekutu uitm yang akan berakhir pd bulan februari.

Insyaallah, pad disember ni, saya akan ke taman negara, bertugas bukannya cuti. Memang ramai yg beranggapan silap yg pensyarah akan bercuti apabila selesai kuliah. Ramai pula yg tidak mahu pensyarah bercuti kerana pada anggapan mereka pensyarah hanya bekerja 20jam aje seminggu. iaitu bekerja bg pensyarah pd anggapan pihak tertentu hanyalah semasa kuliah shj. Ianya satu pandangan yg kurang berilmu. Tugas pensyarah meliputi yg tersurat dan tersirat, jadi tidak perlulah berdengki tentang gaji kami dan tugas serta tanggungjawab.

Pada khamis ni, saya memohon bercuti. Nak habiskan baki cuti tahun lepas. Tetapi saya bercadang untuk ke jualan buku diskaun di petaling jaya utk menambahkan koleksi buku saya. Harta seorang pensyarah adalah ilmu yg dimiliki, bukannya kereta, rumah, barang kemas yg besar dan mahal.

Tiada ulasan: