Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, November 03, 2009

Ucap utama Presiden Perkama

Semalam saya hadir mesyuarat exco perkama. Hari ini hingga khamis saya akan hadir persidangan kebangsaan kaunseling 2009 di palace of golden horses. Saya hadir sebagai peserta dan juga tuan rumah (perkama).

Dalam ucaputama Tan Sri Dato Wira Nordin Kardi, presiden perkama,beliau berpesan 'janganlah kita ni asyik menumpang nama pada penyelidikan orang lain sekadar untuk memanjangkan cv kita, berdosa!'. Saya sokong tan sri. Sebab ada orang yg kerjanya hanya menempek nama pada kajian atau penyelidikan orang lain. Dan yg lagi teruk, dia akan mengaku bhw seolah2 dia yg mengetuai penyelidikan tersebut. Ish3. Tak malu betul. Tapi kalau orang yg tak malu, dia akan tak kisah. Mereka ini tidak kisah dgn keberkatan rezeki mereka.

Saya perhatikan banyak topik2 menarik untuk saya lakukan penyelidikan. Dan esok saya dijemput berkongsi pengalaman di Eureka 2009. Ish3, siapa la saya ni.

Tiada ulasan: