Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, November 28, 2009

Buku ke 4 Dibaca Dalam 3 Hari

Buku ke4 yg saya baru habis baca adalah satu kisah benar. Ianya berkaitan bagaimana mereka yg diberi amanah telah pecah amanah.

Mereka diberi tugas dan tanggungjawab untuk keselematan dan kesejahteraan masyarakat. Sebaliknya, mereka telah gunakan kuasa yg ada untuk pecah amanah. Mereka sangka bahawa mereka tidak akan bertanggungjawab terhadap pecah amanah mereka.

Ianya juga tentang persoalan, adakah mereka yg pecah amanah ini sebab memang dah ada dalam keturunan mereka. Adakah yg pernah pecah amanah akan terus pecah amanah? Adakah kerana proses pemilihan mereka untuk diberi kerja tidak cukup teliti sehinggakan yg tidak layak pun boleh memegang jawatan yg besar kuasanya?

Tetapi mereka ini berjaya dibicarakan di dunia ini. Mereka berjaya ditangkap setelah pencen. Cuma hukuman diberi tidak setimpal dgn kesalahan mereka. Sama2lah kita berdoa agar kita dijauhkan dan didirikan sempadan yg tinggi dan luas supaya kita tidak menjadi seperti pemecah amanah didalam buku yg saya baca.

Tiada ulasan: