Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 20, 2009

Cuti Sekolah

Sekarang dah cuti sekolah. Kejap aje dah pun cuti sekolah lagi. Kejap aje setahun.

Semasa saya bersekolah dahulu, terutama sekolah rendah, saya selalunya akan balik ke kampung di Kelantan semasa cuti sekolah. Saya akan berulangalik diantara rumah arwah nenek dan rumah arwah datuk saya. Satu di Kota Bharu dan satu lagi di Pasir Puteh. Tetapi sekarang rumah di Kota Bharu dah lama tiada. Sekarang jika saya berada di kawasan rumah arwah nenek saya, saya akan terkenangkan kisah2 cuti sekolah saya. Rumah tersebut dah pun menjadi tempat kompleks tempat letak kereta, berhampiran dgn hotel Grand Riverview. Dahulunya ddi depan rumah nenek saya adalah pawagam Lido.

Cuti sekolah penggal ketiga (dulu) saya akan seronok menyambutnya di Kelantan. Antara sebab utama adalah dapat bermain air bah. Rumah arwah nenek saya 100meter daripada Sungai Kelantan. jadi rumah nenek saya akan sentiasa dilanda banjir pada musim banjir. tapi saya tak pernah berenang di Sg Kelantan. Murka nenek saya jika saya berani berenang dalam sungai.

Tiada ulasan: