Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, November 26, 2008

Aikido dan Futsal

Saya telah lama tak ke kelas aikido. Saya jangka, bila saya berjumpa sensei, saya akan dibaling seperti biasa.

Sebelum ni saya tidak sedar yg banyak prinsip dlm aikido saya amalkan dlm kehidupan seharian. Antaranya semasa futsal semalam. Aikido bermaksud harmoni. Sesuaikan diri dan pergerakan kita dgn persekitaran. Contohnya, jika kita berlanggar semasa berfutsal, secara fiziknya, kita akan jatuh. Tetapi jatuhlah secara baik dan cuba kurangkan kecederaan yg akan dialami.

Seronok berfutsal semalam setelah lama mendiamkan diri. 'Touch' saya masih berbisa. Contohnya: 'Ala Bad aje..' tetapi susulan kpd komen tersebut antara jaringan saya yg menyeronokkan saya.

Tiada ulasan: