Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, November 26, 2008

Pasukan dan Kerja

Dalam satu kertaskerja mendapati banyak organisasi menggunakan prinsip kerja berpasukan. Ini kerana kerja berpasukan memberi keputusan yg lebih efektif dan efisien.

Saya mengadakan bengkel untuk memudahkan audit di organisasi saya. Yg hadir muka sama sahaja. Saya ceritakan kisah 'The little red hen' satu dongeng rakyat rusia. Moral cerita adalah, manusia selalunya nak senang aje, akan cuba mengelak drpd buat kerja, tetapi jika kita ada hasil, mereka yg malas bantu kita datang berjumpa kita dan meminta sebahagian atau kesemua hak kita yg seolah2 adalah hak mereka.

Bukan senang mendapat pasukan kerja yg baik utk kita bekerjasama. Berpersatuan semasa belajar di uitm adalah satu cara kita belajar bekerja secara berpasukan.

Tiada ulasan: