Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 21, 2008

Bersyukur

AlhamdulIllah, tiga kali makan pada waktu pejabat adalah sebahagian daripada menjalankan tugas hari ini. Selalunya saya hanya akan sekali sehari semasa di pejabat.

Saya amat bersyukur kpd Allah yg memurahkan rezeki saya. Mungkin pd pandangan org lain, rezeki yg saya terima adalah sedikit. Ini jika dibandingkan dgn rezeki yg mereka dpt. Jadi mungkin mereka memandang rendah kpd saya kerana rezeki saya terima sedikit drpd rezeki yg mereka terima. Itu bukan masalah saya.

Saya mudah tersentuh apabila melihat mereka yg menjalankan amanah untuk rezeki yg halal. Walau pun mungkin pangkat mereka rendah drpd saya, saya hormati mereka berbanding dgn mereka yg dapat rezeki lebih2 drpd saya dan pangkat lebih drpd saya, tetapi tidak menjalankan tugas dgn penuh ikhlas, amanah dan jujur.

Tiada ulasan: