Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, November 01, 2008

Mengawas Peperiksaan

Menjadi pengawas peperiksaan adalah antara tugas seorang pensyarah di uitm. Maka tiada yg dikecualikan melainkan kerana ada tugas rasmi yg lebih penting.

Ramai yg beranggapan menjadi pensyarah di uitm hanya beri syarahan atau kuliah shj. Ramai yg ingat, pensyarah hanya bertugas selama 14minggu sahaja pd setiap semester, iaitu hanya semasa kuliah berjalan shj. Anggapan2 ini adalah tidak tepat. Maka ada yg terkejut atau tidak mahu menjadi pengawas peperiksaan. Tugas sebagai pengawas peperiksaan adalah tugas mematuhi 'arahan dari masa ke semasa'. Tugas mengawas peperiksaan adalah antara amanah jika kita menjadi pensyarah sambilan. Tidak boleh menolak.

Sedarlah tanggungjawab dan amanah kita sebagai penstyarah di uitm. Jika tidak ingin menjalankan tugas sebagai pensyarah, elok jangan jadi pensyarah.

Tiada ulasan: