Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 21, 2008

Sentiasa Bersyukur

Saya suka melihat tingkahlaku org lain. Saya suka kaji tingkahlaku mereka.

Tadi saya ke tesco. Saya perhatikan gelagat keluarga dan pelawat ke tesco. Saya cuba andaikan taraf kehidupan mereka. Melihat mereka yg saya andaikan kurang berkemampuan berbanding saya akan mengingatkan saya untuk sentiasa bersyukur kerana rezeki yg saya terima drpd Allah. Saya pernah berkira2 dan tak cukup duit utk beli mee goreng mamak berharga rm1.20.

Jadi, setelah dimurahkan lagi rezeki saya, saya akan beringat2 dalam menguruskan kewangan saya. Memang ada masanya terasa juga nak makan makanan yg mahal2. Itu adalah nafsu kita. AlhamdulIllah, Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani.

Tiada ulasan: