Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 21, 2008

Reputasi dan Amanah

Saya pernah berpeluang menjalankan amanah dgn seorang yg bernilai rm100juta. Amanah dijalankan bukan sahaja dgn individu tersebut, tetapi dgn keluarganya.

Agak2nya, bolehkah saya jadi spt beliau.Duit RM50 dlm poket bajunya (segumpal) mungkin RM1ribu. Upah diberi kpd pemandu2 bot saya lihat amat lumayan jika dibandingkan dgn gaji pemandu2 bot kami. Kata beliau 'untuk beli rokok dan minum kopi'. Saya tak tahu berapa kali minum kopi dan banyak mana rokok dihisap dgn upah diterima oleh pemandu2 bot.

Sebelum pulang ke rumah masing2, beliau berkata, 'Bad, lain kali jika anak2 saya nak ke Taman Negara, saya nak you bawakan mereka'. Jawab saya, 'InsyaAllah Dato'.

Tiada ulasan: