Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, November 10, 2008

Pengurusan Stres

Saya hadir ke bengkel pengurusan stres anjuran pusat kerjaya dan kaunseling uitm. Saya telah dijemput oleh seorang sifu kaunseling saya, Pn Hajah Siti Aluyah.Saya mula berguru dgn pn aluyah sejak 1987. Beliau layak dipanggil sikong ataupun grandmaster.

Seronok mengikuti bengkel tadi yg diterajui oleh dr robiah. Terasa bhw masalah bukannya payah utk diselesaikan. Yg amat diperlukan adalah kita berilmu menghadapi dan menangani stres. Stres adalah satu tajuk penyelidikan saya selia untuk pelajar srw655. Saya pernah memberi kursus pengurusan stres kpd staf pendidikan MARA untuk ptk mereka.

Ada beberapa cara uruskan stres. Antaranya, hapuskan punca stress yg negatif. Lakukan atau tegur/katakan atau berdoa kepada Yang Maha Esa, Allah Ta'ala.

Tiada ulasan: