Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, November 06, 2008

Siapalah Saya Ni

Sentiasalah bermuhasabah akan diri kita. tanyalah akan siapa kita sebenarnya.

Saya membaca kisah empat 'kenalan(?)', Everybody, Somebody, Anybody dan Nobody. Saya tertanya2 siapakah yg mempunyai watak sebgmana 4 kenalan tersebut. Yg penting bg saya, saya merupakan watak yg mana satu. Mr E sibuk2 selalu utk mendapat perhatian, tapi kerja tak buat, asyik harapkan Mr S. Mr S tak buat sebab dia berpendapat bhw dia berstatus tinggi. Mr A tak buat walaupun dia boleh buat. Akhirnya Mr N yg tidak dipandang tinggi oleh Mr E, Mr S dan Mr A (mungkin sebab bukan dlm klik mereka) akan sentiasa buat dan kena buat kerja. Sedihnya, Mr E, Mr S dan Mr A akan sentiasa ke hadapan utk claim kejayaan Mr N. Mr N pula sentiasa dikatakan oleh 'the 3 Stooges' sbg tidak buat kerja.

Saya rasa saya ni Mr Nobody kot. Siapalah saya ni.

Tiada ulasan: