Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, November 23, 2008

Diperhatikan

Sahabat saya mengatakan bgmana dia dikatakan mempunyai cara yg sama spt saya bila menikmati makanan. Saya akan makan semulut, letak sudu garfu, bercakap, dan sambung balik makan.

Saya tidak sangka ada yg mengkaji saya. Saya ingatkan saya sahaja mengkaji org lain. Ada org mengkaji org lain utk dijadikan teladan. Ada utk dijadikan sempadan. Ada krn mempunyai 'inferiority complex'. Ada yg krn takut rahsianya dipecahkan, walau pun setiap hari makin ramai yg mengetahui. Ini adalah contoh 'takut dgn bayang2 sendiri'.

Allah Maha Adil. Ada org diberi kelebihan olehNya utk dpt menilai keikhlasan dan kejujuran org lain. Maka mereka yg bersifat talam dua muka, munafik, hipokrit akan sentiasa resah gelisah jika dilihat oleh mereka yg diberi kelebihan ini oleh Allah. InsyaAllah.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hai kutuk orang yang sama ka. Jenuh nak cari kat padang Masyhar nanti

cebad berkata...

individu yg sama atau individu2 yg mempunyai sifat yg sama?