Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, November 01, 2008

Persediaan Untuk Peperiksaan

Saya bertugas mengawas peperiksaan hari ini. Calon terdiri drpd pelajar sepenuh masa dan luar kampus.

Saya lihat ramai calon tidak bersedia untuk menduduki peperiksaan. Kenapa? Adakah lain diajar dan lain diperiksa? Sila beri maklumbalas untuk penambahbaikan di masa hadapan. Saya lihat juga calon2 yg sama pada setiap semester yg kelihatan tidak bersedia untuk duduki peperiksaan. Kenapa? Adakah anda sebenarnya layak mengikuti program pengajian daripada mula?

Peperiksaan untuk menilai kefahaman kita dalam kursus yg diambil pd setiap semester. Jika kita tidak jujur semasa peperiksaan, sebarang rezeki yg diterima hasil ketidakjujuran berkemungkinan rezeki tidak jujur atau halal.

Tiada ulasan: