Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, November 16, 2008

Pangkat

Pangkat tanda kejayaan. Pangkat mungkin bukan tanda kejujuran.

Saya hormat kepada saudara dan sahabat yg berjaya dlm profesion masing2. Antaranya bergelar profesor, dato' dsbnya. Ada yg tiada gelaran rasmi tetapi jutawan. Tetapi pangkat jarang membezakan kami kerana keakraban yg wujud. Kami tahu siapa yg berjaya secara jujur, dan sebaliknya. Saya amat susah untuk berpura2 gembira dgn kejayaan dicapai secara tidak jujur. Maka pangkat diterima tidak wajar dihormati.

Memanglah sekarang pelajar saya dalam persediaan mengejar pangkat yg akan ditentukan melalui peperiksaan esok. Jadi, pastikan pangkat diterima adalah secara jujur. Jangan malukan kompeni.

Tiada ulasan: