Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 21, 2008

Pemimpin

Kita adalah pemimpin. Ianya adalah satu tanggungjawab dan amanah yg berat.

Saya bersyukur jika dpt bertugas dgn seorang pemimpin yg jujur dan ikhlas. Sepanjang bekerja ada pemimpin yg saya jadikan sebagai teladan. Ada yg saya jadikan sempadan. Ada yg tak nak jadi pemimpin yg saya jadikan sbg teladan. Ada yg nak sangat2 jadi pemimpin yg saya jadikan sempadan.

Pemimpin akan memilih pengikutnya. Pengikut akan turut memilih pemimpinnya. Saya telah ditawarkan satu jawatan baru oleh seorg pemimpin. Jika rezeki saya dgn jawatan baru itu, saya terima. Tetapi dgn setiap jawatan ada amanahnya.

Tiada ulasan: