Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 26, 2009

Bilik seorang Pensyarah




Komen seorang pelajar yg memasuki bilik saya di fakulti semalam,'Kecik nya bilik cebad'. Mungkin ayat tambahan seperti 'serabutnya bilik cebad' disimpan dlm hatinya shj. Bilik saya seperti bilik pensyarah lain dari segi keluasannya.

Apa yg membezakan bilik saya dgn bilik kebanyakan pensyarah lain? Lihatlah gambar di atas. Memang bilik saya penuh dgn buku2 yg saya gunakan sebagai rujukan dlm berkongsi ilmu dgn para pelajar dan kawan2. Sebahagian besar koleksi buku saya berada di ined. Saya perlukan buku2 yg saya gunakan untuk perkongsisan ilmu berhampiran dgn saya utj memudahkab saya merujuk jika terdapat persoalan drpd pelajar saya. Memanglah, spt ramai sedia tahu, banyak telah saya belanjakan pd setiap tahun membeli buku. Menambah ilmu adalah satu keperluan kpd seorang pnsyarah. Dan melalui membaca buku saya harapkan dpt menambahkan ilmu saya.

Di manakah lagi dpt saya letakkan buku2 milik saya? Di rumah dah pun penuh. Mungkin di rumah baru saya, saya akan khaskan sebuah bilik sebagai kutub khanah yg kecil.

Tiada ulasan: