Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 05, 2009

Lagu Selamat Berbahagia Wahai Kekasih

Adakah kerana saya kecewa? Ya. Sebab apa yg kita inginkan tidak semua tercapai.

Adakah lagu ini saya nyanyikan kpd kekasih saya? Tidak. Jangan risau. Tetapi bagaimana jika lagu ini ditujukan kepada kita oleh kekasih kita yang rela hidup dalam derita, asalkan kita hidup berbahagia? Apakah perasaan kita? Bagaimana dan apa yang akan kita ucapkan kpd seseorang yang sanggup berkorban untuk kebahagiaan kita tetapi beliau menderita? Kita doakan agar janji beliau untuk menanti di gerbang syurga menjadi kenyataan. Mungkin kerana jodoh bukan di dunia ini, dan kita ingin berbahagia dengannya di syurga nanti.

Lagu selamat berbahagia wahai kekasih ini amat sayu dan mendayu2. Saya mendengar lagu ini semasa saya mengisi blog saya ini. Pengorbanan oleh kekasih yang ingin kita bahagia tetapi beliau menderita amatlah besar. Dan janganlah sebab jodoh tiada di dunia ini, maka kita sanggup menderita dan ptus asa. Berusahalah supaya janji menanti di gerbang syurga menjadi kenyataan.

Tiada ulasan: