Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Ogos 31, 2009

Minda Seorang Pemimpin

Siapa kamu? Hantarkan cv kamu kpd saya? Macam ni, awak ambil alih ajelah jabatan2 bawah saya. Awak ambil alih ajelah tugas pegawai saya.

Pemimpin ini yang diwakili oleh staf nya tidak berjaya menyelesaikan masalah. Dan beliau marah apabila ada orang yg tiada pangkat berjaya menyelesaikan masalah yg sepatutnya pemimpin tersebut dpt selesaikan. Masalah selesai dgn jenazah berjaya diberi penghormatan. Diterbangkan dgn kapalterbang khas kembali ke tanah air. Diberi penghormatan tentera. Diiringi oleh pengiring pdrm. Begitulah sepatutnya seorang wira negara diberi pengiktirafan. Seorang pendidik yg kembali kepada Allah, di bulan ramadan ini.

Dan pemimpin tersebut telah ditegur oleh ketuanya. Dan pemimpin tersebut pun cuba cover kekurangan ilmunya dgn ingin berjumpa dgn insan yg dimarahinya kerana kesombongan pemimpin. Kalau beginilah tingkahlaku seorang yg kita panggil pemimpin, ini bermakna kita belum merdeka. Tiada ilmu bermakna kita jahil. Kita perlukan pemimpin yg berilmu dan beramal. Dan sebaik2nya, pemimpin yg beriman dan patuh kpd Pencipta, Allah Tuhan Yg Maha Esa.

Tiada ulasan: