Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 28, 2009

Masakan









Di bulan ramadan ini kita berpeluang menikmati pelbagai juadah. Ada di antaranya hanya dapat kita rasa semasa bulan ramadan sahaja. Peniaga2 ramai yg berkongsi juadah masakan mereka untuk dinikmati ketika berbuka puasa atau sebelum subuh.

Sepanjang 7 hari ramadan tahun ini, hanya pada hari ini saya akan berbuka bukannya di rumah di samping kedua ibubapa dan adik2 saya. Hari ini, insyaallah saya kan berbuka bersama rakan sefakulti, pelajar dan mantan pelajar saya. Dan saya dimaklumkan juadah adalah ditempah melalui katerer.

Pesan seorang pakcik saya,jika hendak makan masakan yg sedap, jangan kita harapkan disediakan oleh pasangan kita. Pergilah ke restoran. Tetapi saya rasa, antara masakan yg paling sedap bagi saya adalah masakan bonda saya. Antara sebab utama masakannya adalah paling sedap kerana selain gula, garam dsbnya, ramuan yg paling penting dan sukar dimasukkan ke dalam masakan oleh orang lain adalah kasih syang bonda kepada kita.

Di atas adalah antara masakan bonda saya khas untuk saya. Tetapi ianya bukanlah juadah di bualn ramadan.

3 ulasan:

aimanarif berkata...

salam cik bad, selamat berpuasa cik.. jangan makan banyak2 nanti nak g solat terawih yek... terima kasih mengajar saya dulu...

cebad berkata...

Same2. Kita same2 belajar. Bila boleh kita test lapang sasar? Dah lama tak ke sana.

cebad berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.