Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 28, 2009

Burnout


Apa itu burnout? Sila rujuk buku Maslach dan Leitner. Sila rujuk juga kpd mereka yg pernah saya seliakan untuk kursus srw655.

Burnout adalah antara tajuk yg saya berikan kpd para pelajar yg mengambil srw655 dibawah seliaan saya. Untuk semester ini saya mendapat lebih drpd 2 org pelajar yg saya seliakan untuk burnout. Insyaallah, pada semester hadapan, saya akan seliakan lebih drpd 2pelajar dalam penyelidikan berkaitan burnout. Bekas pensyarah saya dan seorang pakar motivasi Encik Hushim Salleh telah melakukan penyelidikan berkaitan burnout untuk sarjananya. Saya melakukan kajian berkaitan kepuasan kerja di bawah seliaan PM Dr Haslee Shahril Lim Abdullah semasa saya mengikuti sarjana kaunseling di UM.Kenapa saya suka dgn tajuk burnout? Mungkin sebab saya burnout. Tetapi antara lain sebab terdapat cadangan bahawa burnout dapat dikurangkan atau dielak melalui sukan dan rekreasi.

Penyelidikan hanya setakat psikologi kaunseling sahaja dahulu. Mungkin kajain berkaitan burnout dan biologi, kimia, anatomi, fisiologi dapat dilakukan apabila para pelajar saya melakukan penyelidikan di peringkat sarjana.Di atas adalah antara mereka yg bakal saya selia untuk kursus SRW655 pada semester hadapan.

Tiada ulasan: