Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 27, 2009

Kelas Akaun SPS233


Kelas SPS233 adalah kursus yg saya dah macam kontrak di FSR. Begitu juga kelas SRB 201. Kelas SPS233 untuk pelajar diploma, manakala kelas SRB201 adalah untuk pelajar sarjana muda (bacelor). Kedua2nya adalah kursus berkaitan perakaunan.

Layakkah saya mengajar kedua2 kursus ini? Hmm, diploma saya dlm perakaunan, diploma lanjutan saya (setaraf dgn ijazah sarjana muda) adalah dlm perakaunan. Sekarang saya sedang mengikuti program sarjana dlm perakaunan forensik dan jenayah kewangan. Saya juga ahli dlm badan profesional Malaysian Institute of Accountants, dan keahlian adalah terhad kpd mereka yg mempunyai kelayakan akademik yg diiktirafkan shj. Saya adalah ahli Chartered (yg memerlukan pengalaman bekerja dlm bidang berkaitan sekurang2nya 3 tahun). Jadi saya mempunyai kelayakan akademik dan keahlian profesional dlm perakaunan. Layakkah saya berkongsi ilmu perakaunan?

Gambar di atas adalah gambar pelajar saya SR113/3 untuk semester ini Julai 2009. Tadi seorang pelajar menyatakan kpd saya, 'sir, tak puas la belajar akaun, rasa kejap aje'. Saya turut bertanya'adakah kursus akaun ini satu kursus yg boring?'.
Gelagat pelajar2 dlm gambar di atas mungkin menunjukkan perasaan mereka terhadap kursus akaun di FSR dan/atau pensyarahnya (saya).

6 ulasan:

olie_8 berkata...

hahaha
come on la sir
sy tertanya nie siapa yg tny soalan itu pd sir
pd sy sir dh ajar cukup terbaik dlm akaun
sy yg tak pernah da minat dlm akaun dlu skrg dh minat

cebad berkata...

soalan yg mana tu?

crAzEe<33 berkata...

owh sir!
saye suke blaja yg ade kaitan ngn numbers ni.. mule2 je x paham sbb x penah blaja akuan.. tapi skg da bole blaja ckit2 :)

Tanpa Nama berkata...

sir,sy lak da lupa lh sal akaun nie..mmg pnah amek tp xda lh bgus sgt resultnye..sy blur lh tiap kali jmpa number..hrab2 sy dpt score tuk subjek nie..sy nk wt blik yg bru..

Tanpa Nama berkata...

salam, saya merupakan salah seorang pelajar di mrsm bentong..
bolehkah saya menemuramah saudara tentang kerjaya akaun? saya amat berbesar hati jika saudara bersetuju.. sekian.. terima kasih..

cebad berkata...

boleh, tiada masalah. saya boleh dihubungi melalui emel badruitm@yahoo.com.my. wassalam