Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Januari 22, 2014

0.75 atau 3/4

setiap daripada kita saya andaikan sebagai bukan 1. jika 1 tanda sempurna kerana tiada diantara kita adalah sempurna. setiap drpd kita ada kekurangan dan kelemahan. harap2 bukanlah 3/4 bermaksud tiga suku iaitu kekurangan negatif drpd segi mental dan emosi.

kita berharap dgn menjadi anggota satu organisasi, 0.75+0.75 > 1.5. iaitu apabila bersama dan bekerjasama dlm satu pasukan, hasil atau output akan lebih daripada biasa. itu antara matlamat berorganisasi atau berada dalam satu struktur yg jelas dgn jawatan, tugas dan tanggungjawab.

tetapi jika memang dlm organisasi ada ahli yg tiga suku, maka 3/4 + 3/4 akan menjadikan ahli dan organisasi juga 3/4. pi mai pi mai tang tu aje. matlamat entah ke mana. dok perabihkan borah ajo. maka eloklah jika yg 3/4 tu diambil tindakan tegas dan jelas supaya tidak menyebabkan organisasi jadi 3/4.

Tiada ulasan: