Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Januari 18, 2014

Kereta Baru Kereta Lama

pagi tadi seorang saudara ajak saya melihat kereta barunya. kereta barunya sebenarnya adalah kereta lama. beliau membeli kereta 2nd hand drpd seorang kawan. menurut beliau, kereta itu memberi nilai kerana kualiti baik walaupun harga murah.

pada petang tadi seorang saudara berasa hairan kenapa mesti beli kereta lama sebagai kereta baru. saudara ini berpandangan bahawa kereta lama akan memberi banyak masalah. kereta lama walau pun murah sebenarnya akan memerlukan wang yg banyak juga sebab perlu lebih kerap diselenggara berbanding kereta baru.

setiap orang ada pandangan masing2 mengenai kereta yg hendak dibeli dan dimilikki. yang penting adalah kita mampu membeli, memilikki dan menggunakan kereta tersebut tanpa menjadikan kereta sebagai liabiliti kpd kita.

Tiada ulasan: