Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Januari 21, 2014

Sokong Membawa Rebah

apakah maksudnya? mungkin percaya kpd individu tetapi individu tersebut yg menumbangkan kita.

ianya seumpama musuh dlm selimut. tetapi musuh dlm selimut biasanya kita tak tahu siapa. sokong yg membawa rebah adalah seumpama mereka yg kita harapkan akan membantu kita dlm menjalankan tugas tetapi sebaliknya dilakukan. sepatutnya individu itu seiring dgn kita utk membantu kita capai matlamat yg telah ditetapkan, tetapi sebenrnya individu itu berniat buruk. berniat jahat. depan cakap manis, belakang tabur garam dlm periuk nasi kita.

maka jika kita sudah tahu sikap dan tindakan negatif individu itu, maka kita sepatutnya mengambil tindakan segera. jika tidak, individu itu akan meracunkan orang lain yg masih memberi sokongan kpd kita. jika individu itu kita asyik kasihankannya, kita sebenarnya melepaskan anjing yg tersepit. dia tidak akan menghargai apa pun niat dan tindakan baik kita kpdnya.

Tiada ulasan: