Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Januari 10, 2014

Pangkat dan Jawatan Kita

ramai yg bercita2 nak berpangkat. ramai yg bercita2 nak berjawatan. ramai yg anggap pangkat dan jawatan adalah tanda kejayaan. maka ada yg sanggup lakukan apa shj untuk mendapat pangkat dan jawatan.

pangkat dan jawatan berkait dgn tugas dan tanggungjawab. ianya berkait dgn amanah. ianya berkait dgn organisasi formal spt di tempat kerja. ianya berkait dgn organisasi tidak formal spt keluarga. setiap yg berpangkat dan berjawatan mempunyai peranan am dan khusus. sebenarnya semua kita ada pangkat dan jawatan semasa di dunia.

pangkat dan jawatan hanyalah di dunia. pangkat dan jawatan hanyalah sementara. apabila sudah mati, kecuali individu tertentu, kita orang biasa akan tinggalkan pangkat dan jawatan kita. ianya adalah pinjaman kpd kita. lagi tinggi pangkat dan jawatan, lagi berat tanggungjawab perlu dipikul. dan lagi besar dan banyak perlu dijawab kpd yang maha esa, allah. jalankanlah tugas dan tanggungjawab berkaitan pangkat dan jawatan sebaik2nya utk diri, masyarakat dan persekitaran.

Tiada ulasan: