Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Januari 02, 2014

Sempurna Sifat

sempurna sifat biasa dikaitkan kita dgn cukup sifat fizikal kita. ibubapa akan bersyukur apabila anaknya dilahir dgn cukup sifat. iaitu ada dua tangan dan dua kaki. ada dua telinga, dua mata, hidung dan mulut. setiap tangan dan kaki ada lima jari.

di media hari ini dikongsikan tentang seorang murid tahun satu. beliau hanya mempunyai kaki kanan shj. tiada tangan dan tiada kaki kiri. beliau menulis sambil berbaring menggunakan kaki kanan beliau. tetapi kekurangan fizikal adik ini tidak menjadi penghalang utk beliau ke sekolah seperti murid baru tahun satu yg lain.

kita biasa gembira dgn sifat fizikal kita yg kononnya sempurna. tetapi fizikal yg sempurna tidak bermakna emosi, mental atau rohani yg sempurna. ramai yg alpa, malah sombong dgn sifat fizikal mereka yg kononnya sempurna. ada yg terlampau sombong dgn fizikal mereka sehingga lupa utk bersyukur kpd yang maha esa, pemilik segala di dunia dan di langit.

Tiada ulasan: