Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Januari 03, 2014

Pilihan Tempat Bekerja

saya pernah nyatakan bhw ada 3 perkara saya fikirkan sebelum memilih satu tempat utk bekerja. satu - mudah makan. dua - mudah ke bilik air. dan ketiga - mudah solat. tadi saya bagitau kpd rakan2 di tempat kerja skrg ketiga2 syarat tersebut dimana pejabat sekarang ketiga2 syarat hanyalah beberapa langkah shj dari pusat kerja skrg.

selain ketiga2 syarat yg dinyatakan, sebenarnya banyak lgi faktor perlu diambilkira. jarak dari rumah ke pejabat. kesesakan lalulintas. suasana kemesraan di tempat kerja. peraturan. semangat kerjasama. pendapatan kewangan. dll.

lain orang lain syarat dijadikan keutamaan. rm1juta setahun? berada di ruang luas dan hijau? kesudian rakan sekerja ketawa dan menangis bersama? seeloknya yg memberi kesejahteraan dunia dan akhirat kpd kita.

Tiada ulasan: